Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu

Kandy

Door: Nicolien en Ben

31 Juli 2014 | Sri Lanka, Kandy

Prima nacht, lekker uitgerust aan het ontbijt en daarna de stad verkennen. We bezoeken de boeddhistische tempel van de heilige tand, het belangrijkste boeddhistische complex van Sri Lanka en een van de belangrijkste bedevaartsoorden van Azie. Prachtig, heel indrukwekkend, misschien vooral door al die bezoekers met bloemetjes, cadeautjes, biddend, olielampjes aanstekend. Daarna de winkels langs… van alles te koop, en zie je even niet wat je zoekt dan staat er meteen iemand naast je met advies… horloges gekocht voor een schijntje, voetbal-outfits, petje. Heerlijk lokaal geluncht. Veel drukte in de stad met voorbereidingen voor morgenavond, start van perahera, 10-daagse uitbundige avondoptocht die het land moet behoeden voor tegenslag. Olifanten worden alvast vervoerd, per vrachtauto door de stad. Heerlijke dag, die we afsluiten met een duik in het zwembad van ons hotel. Morgen naar Habarana, in het midden van de culturele 3-hoek. Meer tempels bekijken. Ons plekje is Saunter's paradise. Liefs!

• 01 Augustus 2014 - 09:37

NIVCO VERRIPS:

HOI LIEVE MENSEN,

DE PC DOET WEER GEK, NIET TE LEZEN FORMAAT LETTERS.
    DAN MAAR ALLES IN KAPITALEN, KAN ER WEL AF NU WE IN SRI LANKA KUNNEN ZIJN, JULLIE ÉCHT WIJ PER PC.
    HET IS HIER NOG STEEDS PRACHTIG WEER, WARM, DROOG DUS 'BUITEN-ZIT-WEER.
    DE KLEINKINDEREN ZIJN TE LOGEREN, NU DIE UIT UTERCHT. GAAT ALLEMAAL PRIMA.
    CHRISTINE ESTHER IS ER OOK , ZELFS ALEX WAS GISTERAVOND AANWEZIG. TOT 12.00 UU BUITEN GEZETEN.
    WE VOLGEN JULLIE OP DE VOE'T, VOORAL DE TEMPELS WAAR BOEDDHA WOONT, MIJN LIJF-BEELD.
    IS DIT WEL EEN GOED WOORD?
    GENIET LEKKER VAN ALLE BELEVENISSEN, VAN HET ETEN EN HET BUSJE WAAROVER IK IN HET LAATSTE BERICHT GEEN NEGATIEFS HEB GELEZEN.
    VEEL LIEFS, STERKTE, AANDACHT, OGEN OPEN, KOP ERBIJ MAAR OOK GENIETEN VAN AZIÉ EN SRI L.
    HARTELIJKE GROET VOOR ALLEN,
    F+N

• 02 Augustus 2014 - 09:02

Marjan:

Een mooi verhaal, lieverds! Een belangrijk feest begreep ik uit internet. Mooi dat jullie daar iets van meemaken!
    Heel beeldend verteld, als in een film zag ik het voor me. Hoop er nog eens foto's van te zien.

Het weekend begint, steeds mooi weer, hoewel er onweer wordt verwacht. Ik moet vandaag naar een expo in Giethoorn, daarna naar Steenwijk voor een hapje. Kijk eerst hoe het weer wordt,weinig zin om met donderbuien te rijden.

Nog een week te gaan voor jullie, heel veel plezier!
    Veel liefs, XXXXX