Olifanten - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu Olifanten - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu

Olifanten

Door: Nic en Ben

04 Augustus 2014 | Sri Lanka, Habarana

Onze wijziging in het programma blijkt een gouden greep: in plaats van fietsend en in de brandende zon ruïnes bekijken, gaan we met een jeep een natuurgebied in om wilde olifanten te spotten. Heel indrukwekkend, in de loop van de middag komen ze in groepen uit de bush en lopen naar een groot meer, om te drinken en te wassen. Pasgeborenen zijn er bij, die in het midden van de groep worden gehouden en zo beschermd, grote groepsoudsten.… adembenemend om te zien, ook deze keer vreemd om te bedenken dat dit de natuur is, en niet een dierentuin, zoals wij gewend zijn. Op onze slaapplaats volgt een onrustige nacht, want de watertank voor de airconditioning begeeft het midden in de nacht, op het dak van het huisje van de kids. Een grote klap en kortsluiting… het duurt even voordat we allemaal weer slapen en dan is daar de wekker, omdat we op tijd naar de leeuwenrots van Sigirya gaan.

• 04 Augustus 2014 - 20:24

Nico & Fennie:

Hallo lieve mensen,
    Ten tweede male kraait vandaag deze haan!
    a. over Johan Cruijff en
    b. nu over Olifanten in het wild.
    Kijk jullie maar uit want je weet dat Olifanten een enorm geheugen hebben. Komen jullie over vijftig terug dan herkennen ze jullie allemaal nog! of.......??
    Hier alles in orde, Heleen is vanavond geweest, heeft meegegeten en hoe en dat is goed.
    Soms denk ik dat ze zichzelf wat verwaarloosd, dat begrijp ik wel maar het leidt tot niks, somberheid en negatief denken.
    Maar: ..............elk mens is vrij om te handelen zoals men meent dat te moeten doen.
    Eigen verantwoordelijkheid of 'kwelgeest'!!
    Liefs en veel plezier, zet vanavond wel de airco uit!!
    Kus voor allen, Fen en (O)Pa.