Back to the basics - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu Back to the basics - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu

Back to the basics

Door: Ben en Nicolien

30 Juli 2014 | Sri Lanka, Kandy

We verlaten gelukkig het koude Nuwara Eliya en stappen weer in ons busje! We kunnen onderhand dat ding wel uit tekenen. 40 km per uur gemiddeld over vaak slechte wegen, veel road construction en heel veel verkeer, bochten, bergen, tuk tuks etc. Het schiet hier niet op en de regering heeft nog een schone taak om de infrastructuur beter te regelen. Job wordt misselijk van al dat draaien maar na 2 uur zijn we in de wildernis bij een wilde rivier. In het woud staan open houte hutjes en daar gaan we slapen. Kijk maar op rafters retreat in Sri Lanka! In de middag gaat het reddingsvest aan en de helm op. Op weg met de jeep en dan in rubber boten met een lokale stuurman de wild schuimende rivier af met 7 forse versnellingen ! Spannend maar super om te doen en we blijven overeind. Als hef water rustiger wordt mogen we overboord om te zwemmen de te body raften. Na anderhalf uur zijn we weer bij onze hut, eten lekker en in het stikke donker zoeken we ons bed. Met rivier en oerwoud geluiden en vleermuizen, sprinkhanen zo groot als je hand en ander gedierte in en om de hut zien de kinderen de nacht niet zitten! Maar met de mannen in 1 hut en de vrouwen in een andere gaan we toch de nacht in. Ben slaapt redelijk , Nic doet geen oog dicht door het lawaai van de wilde rivier. De kinderen slapen redelijk. Hier geen CD met water en oerwoud geluiden maar het echte werk! Redelijk brak hervatten we onze reis naar Kandy. We stoppen bij een rivier waar een olifanten opvang is en zien 35 olifanten badderen! Prachtig maar wel touristisch. San het toetje: via een afschuwelijk drukke weg rijden we stapvoets naar Kandy en worden gek van het verkeer en het busje. Nic hoofdpijn, kinderen misselijk en iedereen kapot. We komen pas een beetje bij als we in een heerlijk hotel komen met zwembad! We relaxen wat, we gaan naar een dansshow en gooien ons programma wat om: we eindigen met een extra dag strand om uit te rusten van alle indrukken, reizen, verkeer, drukte en vooral het busje.

• 31 Juli 2014 - 07:33

Marjan:

Lieverds, wat een onderneming was dat! Ik keek op rafters retreat en heb nog meer bewondering voor jullie dan ik al had! Na het busje ook nog in een ' boot' , waarin je heen en weer geslingerd wordt. Mooi dan nu de foto te zien van een vredig en overzichtelijk zwembad ,veilig geland dus! Heerlijk om daar weer bij te komen. Even een break voor jullie.

Het is hier steeds mooi weer, een heerlijke zomer. Weinig plannen de komende dagen, alleen wat bezoek en naar de opening van een een expo.

Tot een volgend keer, veel liefs, Marjan.

• 31 Juli 2014 - 11:10

Nico Verrips:

Hallo stoere 'sprinkhanen'

Wat een ervaringen en wat een opofferingen om op deze wijze vakantie te houden.
    Als jullie er maar van genieten, ondanks alles en vooral, als jullie behouden en wel, in jullie home nagenieten van alle Olifanten, Sprinkhanen e.d. vee!
    Ik begrijp dat het eten daar bijzonder is en dat jullie daarvoor zeker nog een keer naar dit oord gaan. Is dit juist? Vast niet!
    Hier alles goed, Yoran en bas logeren op dit moment bij ons, gaat allemaal prima. Het zijn bijzonder gemakkelijke kinderen en Yoran is zelfs zeer hulpvaardig en benaderbaar. Was aanvankelijk een wat problematisch kêreltien.
    Het weer is hier prima, lijkt veel op OOSTERSE weers-omstandigheden!
    Geniet van wat jullie ondernemen en kom behouden weer terug. Op heden is het maar een rare wereld met veel dreigende woorden en daden. Hlelaas worden mensen, (tot dat ras behoren ook wij) nooit verstandiger lijkt het wel.
    Liieve mensen, nogmaals veel plezier, geniet van elkaar en anderen, t/m jullie chauffeur!
    Kus voor ieder die dat wil, tot lezens via dit gewedlig fenomeen.
    F+N.