Galle in een tropische bui - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu Galle in een tropische bui - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu

Galle in een tropische bui

Door: Ben en Nicolien

22 Juli 2014 | Sri Lanka, Colombo

Vandaag vroeg de wekker en na het sri lankese ontbijt van Roti en Curry in een busje met chauffeur op weg naar Galle. Een drukke weg langs de west kust en een chauffeur die het gaspedaal indrukt , loslaat en weer indrukt . David dus redelijk snel misselijk. Na ruim 2 uur langs de Tsunami kust met vele graven bereiken we Galle. Daar gaan we door het oud Hollandse Fort wandelen, nog uit de VOC tijd. Vrij snel vinden we een eettentje en na een half uur barst een tropische bui los. Gelukkig zitten we droog. Door de laatste spetters vervolgen we onze weg langs leuke winkeltjes en boutiques. Een ontspannen sfeer die ons doet denken aan het Ubut van vroeger op Bali. Na nog een kort bezoek aan een oud Hollands hervormde kerk met graven van Nederlanders stappen we in onze bus naar Unawatuna! Een beetje hippie achtig plaatsje aan de kust waar we snel de heerlijke oceaan in duiken! Hoge golven en sterke stroming maken het een uitdagende duik! Nic schuurt nog over de stenen maar de schade blijft verder beperkt. Heerlijk diner OP het strand en na een drankje duiken we het bed in. Morgen gaan we trekken door de jungle en slapen we in Sinharaja ! Tot morgen als er wifi is

• 23 Juli 2014 - 07:46

Marjan:

Gisteravond met Roos, To en Heleen bij de Brasserie een salade gegeten. Het was gezellig, lekker buiten. Het is hier nog elke dag erg warm, gelukkig gister en vandaag met wat wind. Ik las over het VOC verleden van Galle. Interessant, maar triest die Hollandse graven. Mensen die ver van huis , voor een beetje kaneel en thee dood gaan. En nu, waar zijn jullie nu? Is het goed afgelopen met 'schuurplekken' bij het zwemmen, Nicje? Klinkt niet fijn.
    Roos en Heleen hadden nog geen berichtjes van jullie gekregen. Nu gaf Heleen toe dat ze nauwelijks in de pc kijkt. Ik beb het vorige bericht aan Roos doorgestuurd.
    Dag lieverds, tot een volgend keer, Xxx.

• 23 Juli 2014 - 10:13

Fennie & Nico:

Lieve allemaal,

Hier alles goed.
    In dat Hervormde kerkje waar jullie zijn geweest stond toch wel een orgel(tje?)
    Worden er ook concerten gegeven?
    Zo te lezen maken jullie wel het e.e.a. mee: Oude VOC-forten, Tsunami gebied, stortbuien en een chauffeur die goed pedaal kan spelen.
    Geen last van de temperatuur?
    Hoe warm is het daar eigenlijk, een graad of 30?
    Hier is het ook nogal warm, niks voor mij, wél voor Fen, hoewel.....?
    Geniet lekker van alle dingen die jullie meemaken, van een m-ontbijt t/m een duik in de oceaan.
    Denk wel aan de, misschien gevaarlijke stromingen!
    Veel groeten uit een warm Meppel, voor allen ditmaal een stevige handdruk!
    Van de cantorij kreeg ik een fotoboek t.g.v. mijn 85 ste verjaardag.
    De plaatjes zijn gemaakt bij het aangeboden concertje op 20 mei j.l.
    Titel op de omslag: 'Ik heb een steen in de rivier verlegd".
    Liefs, F+N