Tweede dag in Kalutara - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van familiecohlen - WaarBenJij.nu Tweede dag in Kalutara - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van familiecohlen - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Kalutara

Door: Nicolien en Ben

20 Juli 2014 | Nederland, Zwolle

Laat in slaap en laat wakker, toch nog het NL ritme. Onze buurman Sandy, woont vlakbij ons terrein, staat al te zwaaien bij het hek: willen we een tochtje maken in de buurt? Druk overleg met mobiele telefoons en na een beetje afdingen gaan we op weg. We maken een boottocht over een binnenmeer van de zee en gaan een stuk moeras in om beesten te spotten. En ja hoor, kleine krokodillen, apen, vleermuizen, ijsvogels, varanen. Daarna naar een turtle farm, particulier initiatief om schildpadden van de dood te redden (eieren worden gegeten) en soort te behouden. Indrukwekkende dieren, groot, klein, foto's en zijn verhalen van de tsunami, nu 10 jaar geleden. Rest van de dag lekker relaxen en zwemmen aan ons privé-zwembad. Laag seizoen hier, dus geen drukte. Sandy staat opnieuw aan het hek, dit keer met kokosnotenmelk. Diner aan het zwembad, onder de ruisende palmbomen… We hebben de tropische sfeer te pakken!

• 21 Juli 2014 - 08:45

Marjan:

Lieverds, regen in Meppel! Heerlijk fris, het was heel warm en drukkend de laatste dagen. Soms niet fijn meer, dan zocht ik de iets koelere kamer op. De tuin begon ook in te storten, ondanks het sproeien. Ik gebruik nu mijn andere emailadres, het is nog steeds zo dat im wel kan ontvangen met KPN, niet kan versturen. Zelfs de helpdesk komt er niet uit. Vroeg me af of jullie mijn mail wel hebben gehad. Donderdag kijkt daar iemand anders naar.
    Spannend verhaal over jullie boottocht, mooi! Trekken jullie morgen weer verder?
    Veel liefs en kussen, marjan.