Paradijsje - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu Paradijsje - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu

Paradijsje

Door: Ben en Nic

05 Augustus 2014 | Sri Lanka, Trincomalee

Vandaag verhuizen we van Pigeon Island Resort naar 10 km verderop Jungle Beach Resort in Kuchavelli. Omdat we pas om 12 uur worden opgehaald ontbijten we rustig en installeren we ons op het strand en in de zee, behalve David die duikt de Gym in. We zijn bijna alleen op het prachtige strand en de oceaan is voor ons. Een rustig kabbelend zeetje aam deze kant, maar het is juist deze kant van Sri Lanka waar de tsunami verwoestend heeft toegeslagen. Een Ruïne van wat ooit een mooi huis aan het strand was naast ons hotel is er het bewijs van. Om 12 uir het laatste korte ritje met onze chauffeur en dan nemen we afscheid van hem: geen fantastische rijder maar hij heeft ons toch maar twee weken lang veilig door de chaos op de wegen geloosd! Dank daarvoor! Dan lopen we een klein paradijs in. Een lounche achtige sfeer met tropisch zwembad en losse huisjes on een jungle achtige omgeving. Een houten flonder leidt naar een mooi strand en overal heerst een relaxte rustige en zeer vriendelijke sfeer. Wij zetten onze spullen in onze huisjes (met een badkamer waar je in kunt dansen) en zakken neer na een heerlijke lunch bij het zwembad . Het uitrusten en verwerken van alle indrukken kan beginnen ! Nog 5 dagen te gaan...

• 06 Augustus 2014 - 07:48

Marjan:

Een paradijsje....Dit klinkt goed lieverds, daar kunnen jullie het zeker de laatste dagen van jullie reis uithouden. Beter dan het verhaal over de wespen, griezelig! Ik ga nog opzoeken op internet waar jullie nu zitten, altijd leuk om er iets over te lezen en plaatjes te bekijken.

Heb het goed deze dagen, even nasudderen over alles wat jullie gezien hebben. Fijn om zo middels deze berichten een beetje mee te reizen.

Veel liefs, kus voor allen, XXXXX, Marjan.

• 06 Augustus 2014 - 15:45

Fennie En Nico:

Hallo lieve mensen,

Het einde is in zicht van jullie geweldige ervaringen, met Chauffeur, Oli's en Wespen.
    Het zal weer enige kracht vergen om in het bekende gareel te komen maar zoals het gezegde is: 'alles went..........'
    Hier alles goed, vanmorgen koffie gedronken bij Co Rijkeboer, morgenochtend naar Roelof Robaard, nog i.v.m. zijn verjaardag. Is inmiddels 87 of 88 jaar.
    Dit keer een kort mailtje.
    Vriend en collega Paul Gerhard Schumann uit Basedow, voormalige DDR, is op 74 jarige leeftijd overleden. Gisteren kregen we bericht.
    Het orgel in Basedow heeft een aparte attractie.
    Bij het hanteren van een bepaald register steekt een grote orgelpijp z'n tong uit.
    Veel plezier en vertier gewenst voor de komende 5 dagen en dan........ vlieg niet over de Oekraïne!
    Liefs uit het Plantsoen.