Naar de culturele driehoek - Reisverslag uit Perillaveli, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu Naar de culturele driehoek - Reisverslag uit Perillaveli, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu

Naar de culturele driehoek

Door: Ben en Nic

02 Augustus 2014 | Sri Lanka, Perillaveli

We verlaten Kandy in de regen. Wat een leuke stad en lekker ge winkeld! We starten in de heuvels met veel bochten werk dus David moet al snel even uit de bus. Onze eerste stop is een grote Hindu tempel in Matara. Onze boeddhistische chauffeur toont geen belangstelling en we slenteren door een kleurrijke tempel waar we niet veel van snappen! Overal wordt er geofferd! Dan vervolgen we onze reis en stoppen bij een spice garden. 80% van de sri lankanen gebruiken deze natuur geneeswijze. We krijgen een mini rondleiding en een proeve van de werking: een klein stukje van DAvids been wordt met een crème pijnloos onthaard! 1 keer per maand en drie maanden achter elkaar en de haren komen nooit meer terug! We kopen een klein potje en wat crèmes voor de huid. Dan naar onze laatste stop: Dambulla: grotten van voor onze jaartelling met 157 buddha beelden, liggend, zittend en staand. Mooi om te zien maar voor ons niet echt te snappen. Na een matige lunch rijden we naar habarana, Saunters Paradise. Mooie huisjes en een heerlijk zwembad, en ja hoor, we zijn weer de enige gasten. We eten eerlijk en gooien het programma van morgen om: niet naar de ruïnes en fietsen maar een tweede safari in een groot park . Wat een cultuurbarbaren!!!

• 03 Augustus 2014 - 10:45

Fennie & Nico:

Lieve stoere cultuurbarbaren,
    Het is alsof je enorme trek hebt in iets lekkers, het voorbij komt en dus voor het grijpen, maar het wél aan je voorbij laat gaan en je trek blijft.
    Het kan natuurlijk ook dat die trek inmiddels is gewijzigd in over-verzadiging. Hoe het zij, jullie hebben al te veel gezien om nog in vuur en vlam te raken. Nooit doen, zeker niet in een warm land zoals SL én Nederland. Tjonge wat is het hier soms enorm warm, niks voor een oude man die zich probeert staande te houden, liggend gaat het wél maar staande.......?
    Hindoes, voor zover ik er iets van weet, boeien mij zeer, Boeddhisme eveneens en nog wat van die 'uitheemse filosofieën.'
    Maak het goed, overvoer jezelf en de anderen niet zoals wij in het verleden weleens hebben gedaan waarop Heleen eens reageerde: "............toen wouwden wij niet meer , hè niek." Als ik goed heb ging het om kerken bezichtigen.
    Geniet van elke mogelijkheid die zich aandient, wél op jullie manier, prima!
    Heel veel plezier, genieten en vooral veel eetlust. Ik lees veel over het heerlijke eten. Duur...............? is het ook voor ons te betalen? Vast niet!!
    Groet voor allen (inclusief chauffeur) Fen en ikke.

• 04 Augustus 2014 - 09:26

Nico Verrips:

Stoere familie waaronder ook enkele voetballers,
    Vanmorgen bij de nieuwsberichten een geweldig bericht voor Job en David.
    Pec Zwolle heeft van Ajax gewonnen met 1 - 0
    In Zwolle is nu een Johan Cruijff schaal die onder gebracht moet worden.
    Is er op een van de kamertjes van de Zwolse beroemdheden misschien nog een plekje over??
    Hiep, hiep hoera voor Swol!
    Doe mij een lol en neem op dit succes een drankje,
    Dank je!

• 04 Augustus 2014 - 12:03

Marjorie:

Lieve familie,

Vakantie klinkt geweldig. Zo te lezen zien jullie veel van Sri Lanka. Mijn vakantie is inmiddels ook geboekt. Een goed vooruitzicht in september. Met ouders gaat het goed. Geen nieuws, goed nieuws zullen we maar zeggen.

De crème lijkt me geweldig! Nooit meer ontharen!!! Waarom geen hele box gekocht? ;-)

Heel veel plezier lieverds!

Dikke kus X