Een mindere dag - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu Een mindere dag - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van familiecohlen - WaarBenJij.nu

Een mindere dag

Door: Ben en Nicolien

23 Juli 2014 | Sri Lanka, Ratnapura

Helaas vandaag een mindere dag. Na het ontbijt in de auto en ruim 3 uur de heuvels in, bochtje links, bochtje rechts, op de rem en weer optrekken. Eindelijk komen we aan in het tropisch regenwoud, klaar om met een gids op pad te gaan. We beginnen met een forse klim, bij hoge temperaturen en luchtvochtigheid. We zien een hagedis, twee apen , een duizendpoot, een varaan, vlinders en veel planten. Maar toch valt het tegen. Weinig tropische vogels, niet veel dieren, en lang, lang wandelen wel 3 uur en 13 km! Zonder lunch in de maag een hele prestatie. Dan nog ruim 2 uur naar ons hotel, weer kronkelend over smalle weggetjes met veel verkeer. Lake Serenity blijkt een prachtig complex in de heuvels maar helaas wordt het al donker! Zonde… hier hadden we graag een paar uurtjes gerelaxed. Morgen vroeg op pad naar Yala waar we hopelijk meer genieten!

• 24 Juli 2014 - 08:40

Marjan:

Gister een berichtje naar jullie gestuurd, wel jullie mail gelezen maar geantwoord op een mail van enkele dagen eerder. ( over dagje rust) . Door nieuwe iPhone nog enigszins in de war.
    Vanaf nu zal het weer goed gaan. Sorry !
    Ik ga straks opzoeken wat er in Yala te zien/doen is. Jullie verhaal over de Hollandse kerk en de graven deed me aan het boek Heren van de thee denken, hoewel dat zich in Indonesie afspeelt. Toch kreeg ik die sfeer mee.

Vandaag met en bij Henk eten in zijn tuin en dan naar concert. Het is nog steeds warm, ik geniet ervan, zeker als ik aan vorig jaar denk, maar dat zeg ik vaak. De Engelse roman bijna uit, een aanrader! Een combi van sferen.
    Hoe ervaren de kids deze reis?

Liefs en kussss voor allen.

• 24 Juli 2014 - 09:12

Fennie & Nico:

Lieve allemaal,

Jammer, jammer dat,na zoveel inspanning en energieverlies, het uiteindelijke resultaat niet of nauwelijks wordt gehaald.
    Ik was al bang dat een wild dier, je weet maar nooit, honger had, gelukkig valt dát mee!
    Hier alles goed, Helmut en Annet komen vanmiddag op de thee, verder stilte en rust.
    Minder warm gelukkig en daar ben ik wel blij mee, kan er slecht tegen.
    Gisteravond Stephan op bezoek gehad, scheiding, emotie, agressie ........
    We fungeren als praatpaal voor hem en dat is ook een functie.
    Gistermiddag de hele middag voor de TV, rouwplechtigheden, aankomst van twee vliegtuigen in Eindhoven uit Oekraïne met de verongelukten. Tragisch.
    Een verschrikkelijk ramp die jullie waarschijnlijk ook hebben gezien op TV.
    Lieve mensen, geniet van deze onderneming en sla het op bij alle andere herinneringen van ervaringen.
    Hartelijke groeten en liefs, doe vooral voorzichtig zo mogelijk,
    Fennie en Pa.